Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Pokračování 4. etapy - směr Auckland

Všechny lodě se plavily tři dny z Číny k Filipínám v krutých vodách Jihočínského moře. Přibližně sto námořních mil před ostrovem Luzon se dámy z SCA a tým Brunel odklonily směrem na sever k ostrovu Tchaj-wan. Toto rozhodnutí nebylo jednoduché, ale posádky pro něj měly své důvody. Podle meteorologických modelů to vypadalo, že na východě Filipín není moc vítr nebo tam je, ale ve špatném směru. To byl hlavní důvod odklonění od ostatních závodních týmů. Je pravdou, že při takových dlouhých a obtížných jachtařských závodech není vždy nejlepší právě ta nejkratší a nejlogičtější trasa. V minulých ročnících se některé týmy plavily téměř až k ostrovům Japonska.





Posádky pochopitelně diskutují o postupu ostatních týmů a řeší, jestli by nebyla severnější trasa vhodnější. Nyní se všichni snaží dostat co nejrychleji na východ, aby následně mohly zamířit na jih. Obě flotily, severní od jižní, nyní odděluje přibližně 160 námořních mil. Až po šesti až sedmi dnech plavby se dozvíme, jestli rozhodnutí plout na sever, bylo správné. Tým Brunel a SCA doufají, že tímto získají lepší uhel ke směru větru a tím pádem získají výhodu a mohou tak nabrat náskok nad ostatními.

V této etapě není nic jisté a vše může být nakonec úplně jinak. Bude velmi zajímavé sledovat průběh etapy, až se posádky vydají směrem k jihu. Tým TBS MAPFRE a tým Abu Dhabi se drží při sobě na prvních pozicích a s odstupem přibližne 5 námořních mil za nimi je tým Alvimedica a Dongfeng. Tým Brunel a dámy z týmu SCA ztrácí na vedoucího přibližně 30 námořních mil. Informace však může být zavádějící, protože se vydaly severnější trasou a tento rozdíl se může rychle změnit ve vedení.


zdroj: www.volvooceanrace.com ; wikipedia.com


Zpět na výpis novinek

Navštivte partnerské obchody
z produkce Internetový-prodej.cz